9 03, 2017

CARA-CARA MENDIDIK ANAK CARA ISLAM

By |2017-03-09T04:41:45+00:00March 9th, 2017|parenting|

Seringkali bila nampak anak itu nakal kelakuannya, orang akan kata, “Ini mesti mak bapak siapa tak ajar la tu. Apa nak jadi la budak ni, besar nanti mesti lagi jahat.” Agak kasar bunyinya kan? Bagaimana [...]

8 03, 2017

TIPS MENDIDIK ANAK UNTUK MENGUNGKAP KATA MAAF

By |2017-03-08T04:07:08+00:00March 8th, 2017|parenting|

TIPS MENDIDIK ANAK UNTUK MENGUNGKAP KATA MAAF Kanak-kanak jarang berasa bersalah pada kesalahan yang kita rasakan perlu untuk mereka meminta maaf. Walaupun mereka sedar kesalahan itu berpunca daripada mereka sendiri, namun amat sukar untuk mereka [...]

17 02, 2017

5 MAKANAN UNTUK ANAK BIJAK

By |2017-02-17T06:24:37+00:00February 17th, 2017|kesihatan anak|

Setiap ibu bapa semestinya impikan melahirkan anak yang pintar dan bijak. Otak adalah organ pertama dalam tubuh yang menyerap  nutrien daripada makanan yang kita makan. Pengambilan makanan segera dan makanan ringan yang berlebihan boleh menyebabkan [...]

10 02, 2017

JIKA NAK ANAK BERJAYA, BACA KISAH INI!

By |2017-02-10T01:39:59+00:00February 10th, 2017|parenting, Tip & Petua|

MELENTUR BULUH DARI REBUNGNYA; TERIMA KASIH EMAK…DAN ABAH. Waktu aku kecik dulu, aku selalu jeles tengok kawan-kawan sebaya aku punya kehidupan. Barang-barang mainan diorang semuanya yang baru lepas keluar iklan dalam TV punya. Aku ni, [...]